Groundhog Day lyrics - Eminem

See the full Groundhog Day lyrics from Eminem. Groundhog Day lyrics belongs on the album The Marshall Mathers LP 2. Learn every word of your favourite song and get the meaning or start your own concert tonight :-). Rate this song's lyrics. Uploaded by Talitha. Use it for personal and educational purposes only. Listen to these sick beats by Eminem.

Song Groundhog Day video
Eminem - Groundhog Day video

Groundhog Day lyrics

"What is a nightmare?
The dictionary tells us it is a terrifying dream, a nightmare"

I used to think I had bad luck, but I wasn't superstitious
'til one day I grew suspicious, when I stepped on a crack
On Aunt Edna's stoop and got pooped on by a group of stupid pigeons
Then we flew the coop to Michigan to start a new be-ditching
Missouri from Michigan didn't work, so we moved
Back to Missouri from Michigan, from Missouri back to Michigan
Someone put me out my misery, I can't do this again
Mom, please stick to a decision, discipline, last thing I wanna do is listen
She's like Lex Luthor, bitch, her rules are Krypton-
-ite, so the walls - I done lost my power to see through them bitches
But I run into 'em, running through the kitchen
Pretending to be blind Superman, cause I had no supervision
But I did have a super power though, I could turn into invisible kid
Disappear out of sight, like a true magician
And one day Uncle Ronnie brought over this new, but different
Music into the picture and it became my new religion

"I remember it clearly, even today"

Move back to Michigan again, to live with my Grandma Nan
Always itching for something to do
Was flipping through the radio stations one day and discovered
This DJ who was mixing, I say it to this day, if you ain't listened
To the Wizzard, you ain't have a f***ing clue what you was missing
I'd zone out with my headphones, all I remember doing's wishing for shoes
F*** them stupid Pumas bitch, it's all about them new edition Troops
You get them LL Cool J cooling system
Think I finally maneuvered to 8 Mile and Hoover
And somehow I saw my future is in this, that's how I know my mission
Little boom box booming, spitting, practicing numerous writtens
When I sit in my room envisioning my dreams come to fruition
I remember Proof would visit, couldn't wait to play him my new shit
He'd go cuckoo ballistic, go through the roof for his shit
It's like we knew the instant, we touched a mic that both of us
Too existed to do this shit, never quit, too persistent

"We are the underground empire!"

Started a group of misfits, Proof had a proposition
If we all band together, there ain't no stopping this shit
Come up with aliases, bipolar opposites and
Be ready to come off the top as sharp precision
If you got dissed at the Shop, cause if they caught you slipping
They'd take your spot if someone got to ripping you
And you forgot your written
Opportunity knocks once, it ain't knocking again
It tried ding-dong ditching shit, I f***ing got that bitch in a headlock
Cut off his oxygen Slim, it's not budging
Like cocksucking cynderblocks in the wind, now I got a pot to piss in
Spot in that top position, kopping over the opposition
Looking like a dog that's pissing, leg up on the competition
Promising complete dominance, Sugar Ray Robinson
I'm in a league Muhammad's in, Ali's my colleague bombing 'em
Probably end up on top of 'em, stomping 'em like Ndamukong
I'm Russian like a Ukrainian, LaDainian Tomlinson
Flow vomits in your face, competitors fall at my waist
You spit a rhyme, I spit in a rhyme's face
So name the time, place to battle bitch, I'm still in that mind state
Don't make me step on you and make you wine grapes
Cry babies, maybe my way that I use words is loose
But you turds better be careful how you choose yours
Cause feelings scar, but egos bruise worse
And the truth hurts, shit no wonder you're sore losers
Now where's your poo, birds? Ooh
No more tripping in bird shit, songs of self-empowerment surging
Words of encouragement, but discouraging the rappers
The Rap Game's God, but the name's not James Todd, I'm just a wordsmith
So let these words lift, cause all I got is bars
For you dumbbells, since yours ain't working out
Each verse is more merciless than the first is, and you ain't got to wear
No shoes and shirt in this bitch to get served, bloodthirst revenge of the nerds *chicka*

"They shall not escape my vengeance"

And I'm the kid with them ears like Dumbo's gone
Word to Uncle Ron, I'm turning into a non-humble Don
You blind dumb hoes, all I got is dick for you to come blow on
So start the show, but I need a drum roll 'fore I go on
Better back away from the front row, get launched, show you I'm
Bigger than Dikembe Mutumbo on the f***ing Jumbotron
I'm a juggernaut, you do not wanna rumble, you Bomboclaat
I'll leave you stretched out, like a f***ing yawn
So mow the f***ing lawn, your asses are blades of grass
And I'm f***ing up this whole landscape of rap
The G.O.A.T. just ate eight acres, an eighth of that
Was just to make a path and take it straight to your favorite rapper
Oh, look, my notebook looks smoke cooked
Like the flow stood a foot over the flame on the stove
Soot, charred debris floating like Oakwood
Was burning, return of the no good and I won't quit

"And the next thing I know something came crawling up from below
Something that made Godzilla look like a plane"

And I don't quit, won't change, it's like a Groundhog's Day
So crowd around y'all, cause you may, see if I popped your head

I'm a monster! (monster!)
I'm a monster! (monster!)
I'm a monster! (monster!)
Imma... turn into a monster! (monster!)
I'm a monster! (monster!)
With my... "dick in your mouth all day!"

"I'm not so sure I want to know from whence it came
But the white flesh creature's trail is easily followed
There, before that shimmering veil of light, the ivory skin slug thing"


Songs from same album The Marshall Mathers LP 2

Eminem - Asshole lyrics
[Verse:1] Came to the world at a time when it was in need of a villain An asshole, that role I think I succeed in fulfilling Don't think I ever stopped to th...
Eminem - Baby lyrics
[Verse 1] One thousand different houses and munchausen I'mma make you wanna punch out some f***in' one "ouch" What the f***'d you hit me for? Scream life as ...
Eminem - Bad guy lyrics
[Verse 1] It’s like I'm in this dirt, digging up old hurt Tried everything to get my mind off you, it won’t work All it takes is one song on the radio you’re right bac...
Eminem - Beautiful pain ft. sia lyrics
[Intro] I can feel the heat rising Everything is on fire Today's a painful reminder of why We can only get brighter The further you put it behind ya And ri...
Eminem - Berzerk lyrics
[Verse 1] Now this shit's about to kick off, this party looks wack Let's take it back to straight hip-hop and start it from scratch I'm 'bout to bloody thi...
Eminem - Rap god lyrics
Look, I was gonna go easy on you not to hurt your feelings But I'm only going to get this one chance Something's wrong, I can feel it (For six minutes, Slim Shad...
Eminem - Groundhog day lyrics
"What is a nightmare? The dictionary tells us it is a terrifying dream, a nightmare" I used to think I had bad luck, but I wasn't superstitious ...
Eminem - Headlights lyrics
Nate Ruess: Mom, I know I let you down And though you say the days are happy Why is the power off, and I'm f***ed up? And mom, I know he's not around But...
Eminem - Desperation ft. jamie n commons lyrics
Girl you gimme writers block I'm at a loss for words My minds as lost as yours I rack my brain but still no thoughts emerge Never seen no ass as large as yours, how muc...
Eminem - Don't front ft buckshot lyrics
[Verse 1: Eminem] Used to get, bent, now I represent to the fullest Pencil is full of insolent bullets I'm like a Doberman Pinscher, Pitbull and a Rott' Mixe...
Eminem - Legacy lyrics
[Intro: Polina] Tell me where to go, tell me what to do, I’ll be right there for you Tell me what to say, don’t matter if it’s true, I’ll say it all for you [Verse ...
Eminem - So far lyrics
[Intro] I own a mansion but live in a house A king-size bed but I sleep on the couch I'm Mr.Brightside, glass is half-full But my tank's half-empty, gasket just ble...
Eminem - So much better lyrics
[Verse 1] Pick up the god dang phone... Bitch where the f*** were you Tuesday? With who you say? I wasn't at the studio Bitch what'd you do screw Dre? You we...
Eminem - Stronger than i was lyrics
[Verse 1] You used to say that I'd never be nothing without you And I believe I'm striding the roads, I guess I can't breathe Just lay here with me, baby...
Eminem - Survival ft.liz rodriquez lyrics
[Hook: AnnotateLiz Rodrigues] This is survival of the fittest This is do or die This is the winner takes it all So take it all [Verse 1] Wasn't ready to being a millio...
Eminem - Brainless lyrics
[Intro] Eminem has a full line of chainsaws Eminem..Eminem..Eminem..Eminem Marshall Mathers, Eminem, the rapper…Eminem "Who can say it for sure? Perhaps a frontal lo...
Eminem - Evil twin lyrics
[Intro] Yeah, trying to figure out the difference But I think.. I think the lines are starting to get blurry [Verse 1] I'm in a strange place I feel l...
Eminem - The monster feat. rihanna lyrics
I'm friends with the monster that's under my bed Get along with the voices inside of my head You're trying to save me, stop holding your breath And you think I'...
Eminem - Rhyme or reason lyrics
[Intro] (What's your name?) Marshall (Who's your daddy?) I don't have one [Verse 1] My mother reproduced like the komodo dragon And had me on the back of a motorcykle ...
Eminem - Wicked ways lyrics
[Hook: X Ambassadors] I'm getting by with my wicked ways I'm loading up and I'm taking names I wanna dig my way to hell I wanna dig my way to hell [Verse 1: Eminem] Gu...
Eminem - Love game lyrics
[Verse 1: Eminem] Something's burnin', I can't figure out what (out what) It's either lust or a cloud of dust Judgement is clouded, must just be the po...


Recent lyrics



Terms of User Agreement